Vuosi 2018

Vuosi 2018 on alkamassa jos mahdollista entistäkin innokkaammissa merkeissä. Viikoittain on tapahtumia lähes joka päivälle ja osallistujia runsain mitoin. Osa joukosta on ehtinyt olla viikon kuntolomalla Pärnussa ja alueen Ystävänpäivän risteilyllä. Nyt teimme 50 hengen bussimatkan Lauhamon kyydissä Helsinkiin. Söimme lounaan uudessa Musiikkitalossa ja sitten kävelimme Mannerheimintien poikki Eduskuntataloon, jossa oli opastettu kierto ja sitten oma edustajamme Ilmari Nurminen tarjosi kahvit. Samalla oli vilkas keskustelu ajankohtaisista asioista. Paluumatkalla poikkesimme Havin myymälässä ja Ullan Pakarin kahviossa.
29.5. 2018 kävimme tutustumassa Anne Mattilan Taidekahvilaan. Anne esitteli meille maalauksiaan ja runojaan. Senjälkeen menimme Jokipiin pellavaan ym. ostoksille.
Torikahvilan avajaiset 1.6.2018
Mielolan luontoretkellä 5.6. 2018 kahvihetki
Mielolan muistomerkillä 5.6.2018. Matti Soini oli meille kertomassa lentokoneen putoamishistoriaa.
21.6.2018 Juhannusvihtojen talkoot Rauhankodilla.
Retiki 13.6.2018 Tapio Autio Ateljee/ Kivitippu /Kauhava/Lankava, Puukkotehdas ja Juustoportti.
Tapio Autio Ateljeen kirkossa
Tapio Autio Ateljee
Kesäpäivä 27.6.2018. Tauno Vuorenmaa esittelee Putajan Patsaspuistolla tekemiään patsaita.
Patsaspuisto
Perinteinen kesäpäivän vietto 27.6.2018 jatkui Patsaspuiston jälkeen Putajan rantasaunalla. Ohjelmassa oli laulua, runon lausuntaa, kilpailuja, kahvi,- talkkuna - ja makkaratajoilu. Jäseninä oli 70 paikalla ja kesäpäivä onnistui taas kerran hienosti.
Ahvenamaalla maisemia ihailemassa.
Bomarsundin aluetta
Ahvenamaan maisemaa.
Luontoretki Otamussillalle 10.7.2018. Arvo Mäkelä kertoi Otamussillan vaiheista ja kivirappusten historiasta. Marrti Kuivanen vei veneellä katsomaan niitä rappusia.
Torilla 13.7.2018 muistettiin pitkäaikaisia torimyyjiä ja samlla oli arpajaiset.
Ahvenanmaan retki 3-4.7.2018. Lähdimme aamulla aikaisin Amorellla laivalla ja Maarianhaminassa meitä oli opas vastassa. Tutustuimme viiden tunnin opastuksen aikan mm. Sundin, Bomarsundin alueisiin ja Kastelhoman linnoitukseen. Opas kertoi paikkojen historioista. Illaksii tulimme Hotelli Cikadaan josa yövyimme ja taas seuraavana päivänä lähdimme 3.5 tunnin opastukseen Maarianhaminan alueelle, jonka jälkeen opas saattoii meidät kotimatkalle laivasatamaan. Saimme oppaalta kattavan opastuksen Ahvenanmaasta.
7.8.2018 teimme luontoretken Seitsemiseen Eläkeliiton kanssa. Menimme linja-autolla Multiharjuun ja sieltä osa käveli Koveroon ja osa meni linja-autolla. Siellä meille esiteltiin talon historiaa ja nautimme kahvit. Tilalla oli muutama kana ja lehmiä ja lampaita ym.
Koverosta menimme Luontokeskukseeen ja grillaismme siellä makkarat. Väkeä oli taasen oikein mukvasti mukana ja kotimatkakin sujui laulellen.
Piirikokous Mouhijärven Seurakuntakodilla 27.11.2018. Pirkko Oksa avasi kokouksen.
Pikkujoulu 28.11. 2018 Muuhijärven Seurakuntakodilla. Mouhijärven kappeliseurakunnnan pappi Lasse Hautala aloitti tilaisuuden kiittämällä siitä että olimme runsalukuisina( 91 henkilöä) paikalla ja ruokarukouksen jälkeen nautimme juhlapöydän antimista. Ohjelman esittäjäninä oli mm. Ismo Korkee ja Multakurkkujen pienennettty versio, sekä Ritva Mikkola ja Kaisu Hakala.